mandag 1. november 2010

Mandag 01.11.10 Plutselig oppstart av blogg med positiv energi

... og plutselig er jeg blitt en blogger. Plutselig begynner mine tanker og refleksjoner å ta form. Plutselig blir alt virkelig.

Jeg har over flere år blitt oppfordret til å skrive og sette ord på mine ting, men jeg har ikke funnet foraet som har passet meg tidligere. Men plutselig idag, da jeg badet min lille nydelige datter, kom tanken susende inn i hodet mitt. Jeg må blogge. Men slik som det ofte er med disse småbarna, forsvant den susende blogge-tanken i samme tid som vi satte igang med det upopulære tannpussritualet vårt. Pussig nok, dukket plutselig en mulighet til å opprette en blogg-konto og lage en blogg, under min noe vilkårlige nettsurf senere på kvelden... så nå er jeg her.

En kan kanskje si dette er en tilfeldighet. Men hva er egentlig en tilfeldighet? Jeg vil veldig gjerne sitere fritt etter en av mine fasinasjoner - Wayne Dyer - fra Oprahs Soul Series. Det finnes ingen tilfeldigheter/ tilfeldige sammentreff (coincidence). "Coincidence"  kommer fra latin, og er det punktet der to linjer møter hverandre. To ting som passer sammen perfekt."   Dette er inspirerende og befriende tanke, da alt vi opplever til en hver tid er HELT PERFEKT.

Nå skal ikke dette være en blogg av overstadig begeistring for livets gaver, uavhengig om gavene er noe dritt eller om de er supre. Jeg komme til å servere ting slik jeg opplever det, altså meeget subjektivt, men jeg håper likvel at det kan være til interesant lesning for likesinnede mennesker. Jeg kommer til å konstantere ting slik de er, men jeg ønsker ikke å gi elendigheten oppmerksomhet og makt.

Sååå.. for tiden er jeg meget opptatt av AbrahamHicks/ Jerry og Ester Hicks og deres budskap. For 2 år siden var dette budskap som ikke fenget meg. Det ble for retorisk og det utfordret tenkemåten min. Nå derimot er jeg moden for budksapet og jeg absorberer alt av det som blir kommunisert. ( Takk Universet for YouTube :) ) For de som forstår at de er i stand til og ønsker å forandre sin egen virkelighet, så anbefaler jeg AbrahamHicks på det sterkeste. Jeg ønsker sterkt å få delta på noen av cruisene de arrangerer. Vi er alle våre egne skapere. Vi skapte vårt liv før vi kom til denne dimensjonen som kalles Jorden. Vi gav oss selv enkelte mål og milepæler i livet, som vi skal oppnå. Men som de gode pedagogene vi er, la vi inn go`biter som vi kan oppnå i løpet av livet om vi er villige til å slippe opp og la oss følge vår indre stemme/ intuisjon/ strømmen (kjært barn har mange navn). 

Jeg vil avslutte dagen sinnlegg med at jeg ønsker alle mine medmennesker på hele kloden en enkel, lett og balansert tur ned livets elv, der alt føles deilig, lett og  balansert. Om eleven har stryk, understrømmer, fosser og stillestående kulper - vit at du kun manøvrerer deg i strømmen i elven med følelsene og tankene dine. Du kan velge å kjempe deg mot strømmen, fornekte stillestående kulper, føle at du lever i et konstant fossefall eller bli plutselig overfalt av kraftige understrømmer. Vi at du har styrken til å styre hvor du vil i elven. Vit at du er enestående. Vi at du tar deg inn i roligerer områder av elven kun ved  en balanset tanke og følelse som harmonerer med hverandre. Sammen klarer vi ALT!
Takk for at du leser dette.

Kjærlighet fra Marte  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar